Transportul mărfurilor pe căile navigabile este una dintre cele mai populare modalități de livrare. Un avantaj semnificativ al acestei metode este costul scăzut al transportului. Transportul maritim reprezintă stabilirea prețului pentru transportul mărfurilor, utilizată in transportul maritim.
Astăzi, conceptul de transport este aplicat și în alte domenii ale logisticii. De exemplu, în cazul transportului aerian de marfă, este utilizat termenul ”transport aerian de mărfuri”. În cazul transportului rutier, este obișnuit să se utilizeze termenul ”tarif de transport”.
De asemenea, este important să rețineți că definiția ”transportului” este aplicată pentru loturi mari în transporturile pe distanțe mari. Vom discuta mai detaliat despre aceasta în contextul logisticii maritime.
Ce sunt frrahierele în transportul maritim
Pentru a începe, să ne ocupăm de acești termeni. Acest lucru este important pentru înțelegerea organizării procesului de transport maritim:
- Conceptul de ”fret maritim” implică livrarea cu o navă, în care aceasta este închiriată integral sau parțial (închirierea unui spațiu specific pentru un anumit volum de marfă). În acest sens, proprietarul navei și comandantul transportului încheie un contract bilateral care include termenii livrării mărfurilor, ruta, volumul lotului, costul transportului, modalitatea de plată, sancțiunile penale în cazul nerespectării termenilor de livrare sau deteriorarea mărfii și alte aspecte.
- Termenul ”fret” sau frrahierele navei înseamnă închirierea transportului maritim pentru a transporta mărfurile de la un punct la altul.
- În acest sens, frrahiatorul este persoana care închiriază o astfel de navă în conformitate cu contractul. De asemenea, frahhiatorul poate fi un reprezentant autorizat al chiriașului navei.
- Frrahierul este persoana care efectuează transportul mărfurilor pe căile navigabile.
Dacă sunteți interesat de livrarea mărfurilor consolidate din China sau de încărcarea completă a navei, puteți să contactați compania noastră M3Cargo. Selecția navei este efectuată de brokeri experimentați, care știu exact ce navă se potrivește cel mai bine pentru tipul specific de marfă și volumul lotului, vor putea să negocieze cu proprietarul navei pentru condiții avantajoase și să rezolve o serie de alte probleme.
Ce factori influențează frrahierele
Frrahierele transportului maritim depind nu doar de un singur fact, ci de o serie întreagă de factori. Aceștia includ:
- Distanța rutei pe care o parcurge nava cu marfa, precum și caracteristicile acesteia. De exemplu, costul transportului internațional, intern și regional va fi diferit in mod semnificativ.
- Operațiunile de încărcare și descărcare, în special-numărul de personal și echipament implicat în realizarea lor.
- Cantitatea și dimensiunile încărcăturii.
- Plata taxelor și a diferitelor taxe.
- Factorul sezonier.
- Tipul de marfă. De exemplu, transportul mărfurilor periculoase implică riscuri, deci va fi mai costisitor.
- Tipul de ambalare a mărfii.
- Trecerea navei prin diferite strâmtori. În unele țări, acest lucru va costa mai mult.
Un broker experimentat poate lua în considerare toți acești factori și poate sugera unde se pot face economii. De exemplu, frahhierele unui container maritim vor fi o opțiune mai economică. Aici se poate economisi la încărcarea și descărcarea mărfii, nu este nevoie să se țină mărfurile în depozit, plătind în plus pentru acest serviciu, și există și alte aspecte care indică o evidență clară a beneficiilor la alegerea acestei opțiuni.
Ce influențează costul final al transportului de mărfuri
În afară de punctele menționate mai sus, frrahierele finale ale containerului sau navei se formează luând în considerare și alte nuanțe, care pot fi trecute cu vederea de către persoanele fără experiență extinsă în logistică maritimă.
Acestea includ cheltuieli neașteptate, precum și diferite erori comise în documentație.
- Costul transportului poate crește din cauza existenței mai multor puncte de încărcare și descărcare a mărfii. Cu cât sunt mai multe, cu atât transportul va fi mai scump.
- Dacă deținătorul de marfă decide să își gestioneze singur documentele și face greșeli, corectarea lor va necesita, de asemenea cheltuieli suplimentare.
- Condițiile de frrahiere maritime pot fi modificate din cauza unor caracteristici neașteptate ale mărfii transportate, care nu au fost cunoscute anterior. Aici, poate fi vorba și despre completarea incorectă a documentației și despre ascunderea accidentală sau intenționată a caracteristicilor mărfii.
- Creșterea costului transportului poate fi cauzată de timpul petrecut de navă în port.
- Dacă greutatea mărfii din documente nu se potrivește cu cea reală, există un risc ridicat de supraîncărcare a navei, ceea ce va duce nu numai la creșterea costului transportului, ci și la întârzieri, precum și la necesitatea găsirii urgente a unei nave pentru transferul unei părți a mărfii pe aceasta.
Cum se calculează frrahierele
Înțelegerea componentelor frahtului maritim nu permite încă o calculare exactă, deoarece, pe lângă luarea în considerare a tuturor serviciilor și factorilor de risc menționați mai sus, trebuie să se țină cont și de astfel de subtilități ca:
- Frecvența solicitării serviciilor de transport maritim. Transportul unic va fi semnificativ mai scump decât relațiile contractuale pe termen lung.
- Includerea costului asigurării în costul total.
- Situația politică din țările de expediere și de primire a mărfurilor, precum și în statele prin care nava tranzitează.
- Prețul combustibilului și fluctuațiile acestuia în funcție de cursul valutar и других факторов. și alți factori.
După cum vedeți, frrahierea unei nave este un concept complex, care necesită o abordare profesională. Dacă nu doriți să plătiți în plus din cauza posibilelor erori în calcul, și doriți să economisiți alegând un pachet optim de servicii pentru transportul maritim, contactați M3Cargo. Specialiștii noștrii vă vor pregăti cea mai avantajoasă ofertă în cel mai scurt timp posibil.
Pe această pagină puteți contacta managerul dvs. personal pentru calcularea costului de livrare si clarificarea tuturor întrebărilor.