Mulți antreprenori trăiesc cu stereotipul că timpul de livrare a unei comenzi din momentul plasării acesteia până la livrarea ei în România durează până la două luni. Când află că, de fapt, timpul de tranzit e de câteva luni, sunt sceptici, motivând cu faptul că ei ar putea aduce marfa mai repede.
Să analizăm împreună dacă merită să comandați bunuri la mijlocul lunii iulie pentru a le vinde ulterior la început de septembrie.
Timpul de producție al comenzii dvs. din fabrică depinde de echilibrul din depozitul furnizorului, de complexitatea producției și de volumul de muncă al fabricii.
Când plasați o comandă, asigurați-vă că specificați termenii de pregătire a produsului dvs. Pentru claritate, vom lua o medie de 2 săptămâni de la plasarea unei comenzi și de plată. Abia după aceea, puteți să calculați timpul de tranzit pentru logistică.
Pentru a încărca un container întreg, trebuie să îl trimiteți la fabrică sau să livrați încărcătura în port. Împreună cu înregistrarea formalităților de export și încărcarea la bordul navei, această etapă durează aproximativ 5-6 zile. Data lansării este fixată în conosament, iar containerul începe ruta maritimă. Timpul de deplasare de la porturile din China la porturile din Europa va varia între 35 și 40 de zile. Numărul exact de zile depinde de linia maritimă, serviciul și ruta selectate.
După descărcarea în portul de destinație, încărcătura trebuie inspectată, uneori Vama Portuară insistă asupra inspecției. Prin urmare, perioada de ședere a încărcăturii în port poate dura câteva zile. De asemenea, ținem cont și de livrarea la biroul vamal de destinație, vămuirea și descărcarea la depozit.
Deci, durează în medie 50 de zile de la data pregătirii până la momentul primirii încărcăturii în depozit. Fără a lua în calcul timpul de producție.Atenție, era vorba de tot containerul.
Dar ce timp de tranzit veți obține dacă se trimit comenzi ca parte a unei încărcături de grupaj (sau a LCL - less container load).
Categoria de marfă LCL include comenzi cu un volum mai mic de un container, care sunt consolidate în depozit cu alte comenzi și formează împreună un container întreg. Din experiența noastră, timpul mediu petrecut de o comandă într-un depozit de consolidare din China înainte de încărcarea într-un container este de aproximativ 7 zile. În portul de sosire, încărcătura combinată trebuie contabilizată și repartizată – încă 5 zile durează.
Prin urmare, timpul pentru formarea, transportarea și vămuirea încărcăturii LCL durează mai mult de 60 de zile. Acesta este un calcul real și argumentat.
- nu trebuie să plasați comenzi pentru un container întreg;
- în cazul comenzii de la mai mulți furnizori, nu este nevoie să așteptați ca marfa sa fie gata, aceasta poate fi trimisă la depozitul de consolidare;
- puteți împărți o comandă mare (obțineți o reducere sau un preț bun) și să o lăsați la depozitul de consolidare și să utilizați serviciul M3Cargo pentru a primi marfa în părți, plătind loturi mai mici;
- puteți cumpăra bunuri, puteți plăti livrarea și vămuirea în părți;
- nu trebuie să vă ocupați de birocrație cu documentele și vămuirea, este suficient să comandați un serviciu de brokeraj pentru a primi încărcătura.
În ciuda faptului că livrarea mărfurilor de grupaj durează mai mult, acest tip de expediere este foarte popular deoarece:
Planificarea livrării mărfurilor din China este o parte importantă a afacerii dvs. Dacă doriți să primiți marfa la timp, planificați achiziția și sosirea mărfii în România cu 80 de zile înainte, iar ieșirea acesteia din China cu cel puțin 60 de zile înainte de termenul limită. Trebuie să începeți să căutați și să alegeți furnizori cu aproximativ 4-6 luni înainte. Pentru un lanț logistic bine coordonat, veți avea nevoie de un partener de încredere.